dontyouforgetaboutlondon

Runaways

Kategori:

 
 
 
Nu har vi bott i vår lägenhet i fyra nätter och jag måste säga att det känns bättre än förväntat. Den är ganska liten men väldigt fräsch och de tjejerna vi delar med är supertrevliga! Vi har Maja från Umeå som kom hit en vecka innan oss, hon gillar jazzmusik och har bott i Japan i fyra månader. Josefin kom för två dagar sedan från ett litet kristet samhälle utanför Växjö. Hon kallar sig det 'det svarta fåret i byn' och verkar vara en riktig hippietjej. I love it! Sist men inte minst har vi Emma från Örebro som är den mest erfarna Londonbon av oss. Hon har bara bott i vår lägenhet i en månad men kom till stan redan i september förra året. Ikväll blir det vin-, kladdkake- och inflyttningsmys för alla fem! Ska försöka knåpa ihop en gruppbild också så ni får se vad det är för folk jag spenderar min tid med nu förtiden. 
 
Annars händer det inte så mycket i London just nu för jag har dragit på mig en rejäl förskylning. Eller.. fransmannen från vårt Hostel har säkerligen smittat oss för både jag och Hanna har varit helt knäckta nu i två dagar. Jag försöker spendera kureringstiden på att lära mig drinkar och plugga spritteori så jag kan briljera under utbildningen, haha. Bara 8 dagar kvar tills den drar igång!
 
Jag saknar er! Hoppas ni mår bra! 
 
 
 

Kommentarer

  • Michelle säger:

    Hej! Jag heter Michelle och skriver en b-uppsats om utlandssvenskar med fokus på London. Det skulle hjälpa mig enormt i mitt arbete om du skulle vilja svara på en kort enkät?

    Du kan gå via denna länk: http://www.enkät.se/surveyStart.php?pid=9173&mpid=9fc7eb572946eb37a2b9eb92247e7df5

    Eller gå via min blogg. Skulle som sagt vara till stor hjälp!

    2013-05-15 | 09:48:49
    Bloggadress: http://mischakaro.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: