dontyouforgetaboutlondon

åtminstone musik

Kategori: toner för miljoner


Ni vet när man har en sån där dag när ingenting riktigt går som man vill? Inget jättehemskt händer, men en rad av små saker får en att tappa livsgnistan lite grann?

När håret inte lägger sig som man vill.
När man får stå upp på bussen på väg till jobbet.
När lunchmaten inte smakar så bra som dagen innan.
När man fryser om fötterna.
När det inte finns tvättid.
När mobilbatteriet dör precis när man gått utanför dörren.

När jag har en sådan dag har jag ett framgångsrecept som aldrig sviker.
Jag omorganiserar min skivsamling, eller mina spellistor.
Nu har jag gjort en storsatsning på det sistnämnda, och kategorierna blev till slut..

'dressed for success'
'what's the story (morning glory)'
'man måste dö några gånger innan man kan leva'
'man must dance'


Vad får er att känna er bara lite mer levande?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: