dontyouforgetaboutlondon

take me to Berlin

Kategori: nu måste vi dra


Idag har jag gjort två bra saker. Jag har bokat hotell i Berlin och jag har bokat tid hos min fantastiska psykolog. Tro nu inte att jag är galen, men enligt min uppfattning borde alla ha en sådan. För vi är väl alla galna på vårt alldeles egna sätt? Jag lovade mig själv när jag gick på Londons gator, mitt i min drömstad, med tryck över bröstet och lätt yrsel att jag skulle ringa henne så fort jag kom hem. Istället för att sitta hemma och försöka alla hemmatrick jag vet så gjorde jag istället något som jag vet fungerar. För i Berlin blir det inget sånt, då ska jag njuta av varje sekund.

Jag visste dock inte riktigt vad jag ville så när hon frågade om det var av någon speciell anledning så svarade jag bara 'Nej, jag kände bara att jag ville ses'. Som att hon vore min vän. Men.. allt som hon gjort för mig så är hon nog i för sig en vän. Om inte mer.
Nog om det. Vi får se hur det resulterar sig. Jag och min reskamrat Emelie har alltså bokat hotell, och för alla som är lite smått nyfikna så är det här (http://www.europeapartments.eu/index.php/en/apartments-en-sub/3-room-apartment-en/3z-alexanderplatz).


Så, ni som varit där, vad borde jag se?
En sak är i alla fall säker, jag kommer kryssa av från min 100-saker-jag-måste-göra-innan-jag-dör-lista att skriva på Berlinmuren. Och när jag gör det kan ni sitta hemma och lyssna på denna fantastiska låt, det är upp till er om ni vill låtsas att ni är med mig där eller en av karaktärerna i 'Top Gun'.

Kommentarer

  • jessica säger:

    vad du skriver bra, ellie. väldigt kul att läsa. hjärtligt, innerligt, intelligent. älskar det.

    2012-04-18 | 20:41:19
    Bloggadress: http://jessicaglarbjerg.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ni borde hyra cyklar och åka runt med en guide. Det gjorde vi och det var fantastiskt! Vi hade till och med ett guide som kunde svenska. Haha. Men då fick vi iaf se massa saker och fick en massa fakta samtidigt. Berlin on bike tror jag att det hette. Att rekommendera!

    2012-04-18 | 21:58:38
    Bloggadress: http://malinstidsfordriv.blogspot.com

Kommentera inlägget här: